شروع ساخت 25 کیلومتر راه آهن اردبیل &ndash پارس آباد در سال آینده

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار اردبیل درباره پروژه راه آهن اردبیل اعلام کرد: از روز اول ورود به این استان راه آهن را به عنوان یک مطالبه عمومی مردم پیگیری کردم و در سایه یک کار تیمی پیروز شدیم اولین فاینانس داخلی را برای این پروژه به میزان 750 میلیارد تومان جذب کنیم.

شروع ساخت 25 کیلومتر راه آهن اردبیل &ndash پارس آباد در سال آینده

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما سفر رئیس جمهور به استان اردبیل را با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم پیگیری می کنیم به طوری که سعی داریم مقدمات سفر شایسته ای را از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور به این خطه فراهم کنیم.

وی گفت: در دو سه ماه اخیر با بازدیدی که مسئولان مختلف از پروژه های عمرانی و اقتصادی داشتند تمهیدات لازم برای انجام یک سفر تاثیرگذار دولت به استان فراهم آمده است به طوری که قرار است نهم و دهم مردادماه نیز مدیران عامل بانک های کشور در اردبیل حضور پیدا نمایند تا از نزدیک در جریان احتیاجمندی تسهیلات واحدهای فراوریی، صنعتی و حل مسائل سرمایه گذاران قرار گیریم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اعلام کرد: به جای اینکه در مرکز کشور و دو سه ساعت وقت برای این امر گذاشته گردد ما با دعوت از این مدیران بانکی دو روز در خدمت آنها خواهیم بود تا از نزدیک با فعالیت های اقتصادی استان، نارسائی ها و کمبودها آشنا شوند تا زمینه جذب تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها فراهم آید.

بهنامجو گفت: ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا با تزریق منابع بانکی واحدهای راکد و نیمه فعال را به چرخه فراوری بازگردانیم که این امر به رونق اقتصادی استان و فراوری ثروت یاری خواهد نمود.

وی با بیان اینکه در بخش پروژه های عمرانی نیز ما تمرکزمان را روی پروژه های آب و راه قرار دادیم، اضافه کرد: یکی از احتیاجهای جدی استان توسعه بزرگراه هاست که کوشش می کنیم از محل این سفر منابع خوبی برای تکمیل پروژه های چهارخطه استان در نظر گرفته گردد.

استاندار اردبیل ادامه داد: بیش از 300 هزار نفر از جمعیت استان ساکن در مناطق روستایی از آب آشامیدنی باکیفیت بهره مند نیستند که در این سفر کوشش می کنیم برای تکمیل 16 مجتمع آبرسانی استان که برای تکمیل آنها به 450 میلیون تومان اعتبار احتیاج داریم، بتوانیم منابع مناسبی را از محل این سفر در نظر بگیریم.

بهنامجو ضرورت تقویت ارتباط با رسانه ها و یاری به گسترش شبکه اطلاع رسانی را در بیان عملکرد دولت و کارهای صورت گرفته یادآور شد و تصریح این این اطلاع رسانی های دقیق اسباب امیدواری مردم را به نظام و حاکمیت فراهم می آورد.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل به ضرورت توسعه مصاحبه و مباحثه های چندجانبه در استان اشاره نمود و گفت: ما انتظار داریم رسانه ها واقع بینانه مطالب را انعکاس داده و از تهمت و افترا پرهیز نمایند چرا که اگر قرار باشد هر روز فردی در کانال و یا رسانه ای به مدیر و یا مسئول و نماینده ای تهمت بزند و امنیت استان را مخدوش کند ما در مقابل آن ساکت نمی نشینیم.

بهناجو اظهار کرد: رسانه ها آزاد هستند هر چیزی را که علیه من بنویسند منتشر نمایند اما ضرورت دارد در انعکاس اخبار و رویدادها حافظ منابع مردم و حقوق شهروندان باشیم و اجازه ندهیم در جامعه تضعیف مدیریت و یا رفتارهای ناپسندی چون تهمت زنی، افترا و دروغ رواج پیدا کند.

وی گفت: بنده از زمانی که به این استان آمده ام به خودم اجازه ندادم فرد دیگری را با خودم به این استان بیاورم بلکه سعی کردم از توان مدیریتی استان و نیروهای شاخص در عرصه های مختلف استفاده کنم و قطعا عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای من مهم است که مدیر فعلی از مدیر سابق بهتر و شایسته تر کار کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: عرصه مدیریتی این استان آزمایشگاهی نیست که ما بخواهیم افراد مختلفی را در آن آزمایش کنیم بلکه برای بنده مهم آن است که مدیران اجرایی هم در بحث کاری و هم مسایل اقتصادی و اخلاقی به اصول و مبانی تعریف شده در حاکمیت اسلامی پایبند باشند.

بهنامجو با بیان اینکه مدیران توسعه ای در این استان توانمند هستند و ما حق نداریم در خصوص دیگران نبش قبر کنیم، اضافه کرد: در سال انتخابات قرار داریم و شایسته است به امنیت و آرامش استان و جو همدلی یاری کنیم و هیچ کس حق ندارد به کاندیدایی تهمت زده و به وسیله شبکه ها و کانال های مجازی در راستای خلاف راستا توسعه استان قدم بزند.

وی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست؛ تا قلم خود را در راستا توسعه استان بکار گیرند و در کنار بیان کارهای مثبت و سازنده اجرایی نقدها و نقدها خود را نیز به صورت منصفانه انجام دهند تا یکجانبه گرایی و طرفداری زمینه آسیب به عرصه مدیریتی را فراهم نکند.

استاندار اردبیل در خصوص پروژه راه آهن اردبیل نیز اعلام کرد: بنده بدون اینکه با عملکرد 5 استاندار قبلی کاری داشته باشم از روز اول ورود به این استان راه آهن را به عنوان یک مطالبه عمومی مردم پیگیری کردم و در سایه یک کار تیمی پیروز شدیم اولین فاینانس داخلی را برای این پروژه به میزان 750 میلیارد تومان جذب کنیم.

بهنامجو ادامه داد: جذب این اعتبار کار ساده ای نبود بلکه ماه ها وقت برد تا ما بتوانیم پروژه راه آهن اردبیل را در هر 12 قطعه فعال کنیم و سال جاری نیز به رغم بحران و تشدید تحریم ها قطعا جذب 250 میلیارد تومان را در کنار 150 میلیارد تومان اعتبار ملی برای این پروژه دنبال می کنیم.

وی به اتصال راه آهن اردبیل - میانه به پارس آباد و جمهوری آذربایجان اشاره نمود و گفت: ما با یک توجیه واقعی مطالعات این پروژه را شروع کردیم و قرار است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سال آینده احداث 25 کیلومتر از این خط ریلی را شروع کنیم تا با عملیاتی شدن 16 کیلومتر خط ریلی در آن سوی مرز این راه آهن به خط ریلی قفقاز متصل گردد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33145

به "شروع ساخت 25 کیلومتر راه آهن اردبیل &ndash پارس آباد در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 25 کیلومتر راه آهن اردبیل &ndash پارس آباد در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید