اعتصاب غذای 500 زندانی در بحرین

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از اعتصاب غذای حدود 500 زندانی این کشور در اعتراض به بد رفتاری نیروهای رژیم آل خلیفه با آنها اطلاع داد.

اعتصاب غذای 500 زندانی در بحرین

پایگاه اطلاع رسانی منامه پُست روز چهارشنبه به نقل از احمد الوداعی نوشـت که حدود 500 زندانی در زندان مرکزی جو بحرین از یک هفته پیش در پی بد رفتاری نیروهای رژیم آل خلیفه و محدودیت هایی که برای تماس با خانواده هایشان اجرا شده است، دست به اعتصاب غذا زدند.

مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرین در صفحه شخصی خود در توئیتر افزود که این زندانیان در ساختمان های شماره های 13 و 14 زندان مرکزی جو قرار دارند و خواهان ارائه خدمات درمانی برای معالجه بیماری پوستی و متوقف کردن محدودیت ها به هنگام دیدار خانواده های خود در ساختمان 14 زندان هستند.

وی اضافه نمود: بازداشت شدگان همچنین خواهان متوقف کردن فشارها به هنگام تماس، حفظ حریم خصوصی، اجازه برگزاری آیین های مذهبی و در اختیار قراردادن وسایل بهداشت شخصی در کانتینرهای زندان هستند.

پیشتر موسسه ملی حقوق بشر بحرین در توئیت های خود گفته بود که شرایط بهداشتی بازداشت شدگان در زندان مرکزی جو را بر اساس وظایف گسترده و صلاحیت خود در حمایت و ارتقای حقوق بشر زیر نظر دارد.

این موسسه اعلام نموده بود که از 9 تا 15 جولای سال جاری 925 زندانی زندان جو را به پزشکان مشاور در بیمارستان پزشکی السلمانیه معرفی نموده و برای زندانیان دیابتی و بیماری های پوستی این زندان دارو ارسال نموده است.

گزارش سازمانهای بین المللی حقوق بشر تایید می نماید که روش های انتقام جویانه مقامات بحرینی با استفاده از روشهای مختلف شکنجه، سوء استفاده، تهدید و انجام رفتار غیر انسانی و عدم رعایت حداقل استاندارها برای درمان زندانیان، همچنین شرایط ناعادلانه و بی توجهی به شکایت زندانیان و خانواده های آن ها و موسسات ملی حقوق بشر در مورد زندانیان سیاسی این کشور ادامه دارد.

دولت بحرین در اسفند سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا بیان کرد که 901 زندانی را به دلایل بشردوستانه از زندان ها آزاد نموده است اما روزهای پس از آن تعیین شد که این زندانیان کارگران خارجی و محکومان جنایی هستند و هیچ یک از زندانیان سیاسی در بین آن ها حضور ندارند.

مردم بحرین از 14 فوریه 2011 خواهان تغییرات دموکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید در این کشور هستند. ،ایسنا

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 101620

به "اعتصاب غذای 500 زندانی در بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب غذای 500 زندانی در بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید