برای مجوز حرفه ای سستی کردند، دغدغه جدی ورود بانوان به استادیوم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، داریوش مصطفوی پس از جلسه مدیران باشگاه ها با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در خصوص حق تبلیغات محیطی و صدور مجوز حرفه ای گفت: در این نشست بیشتر روی مسائل تبلیغات محیطی و صداوسیما تمرکز شده بود. تبلیغاتی که برای فدراسیون فوتبال درآمد داشته باشد. مقداری هم در خصوص کمیته های بدوی و استیناف برای مدیران باشگاه ها صحبت کردیم. گفتیم این کار جدی است و آن را شوخی نگیرید چون ممکن است مشکل به وجود بیاید.

برای مجوز حرفه ای سستی کردند، دغدغه جدی ورود بانوان به استادیوم

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای اضافه نمود: آئین نامه را شرح دادیم که اگر در فدراسیون یا بالاترین سطح فدراسیون، برای رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل تنبیهاتی در نظر گرفته شده و اگر مطابق آن رفتار ننمایند مواردی مانند تعلیق، بازی بیرون از خانه، عدم حضور تماشاگر و جرایم سنگین دیگر در نظر گرفته می گردد.

وی درباره صحبت های داخل نشست تاکید نمود: عزیزی خادم گفت فدراسیون مسئله ای با عایدیزایی باشگاه ها ندارند. آقایان آجورلو، صدری، اکبر محمدی و محمدرضا ساکت هم صحبت کردند. تمام باشگاه ها نگرانی اقتصادی دارند. اساس و اصول فوتبال روی تبلیغات رادیو تلویزیون است. نگران این بودند. قرار شد گروهی مشخص گردد و جلسات متعددی با رئیس فدراسیون داشته باشد تا راه چاره مناسبی برای عایدی باشگاه ها پیدا نمایند. با این عایدیها فوتبال حرفه ای راه به جایی نمی برد.

مصطفوی گفت: ما مقررات حرفه ای را به باشگاه ها تعلیم می دهیم ولی عایدیهای حرفه ای را نمی توانیم برایشان تأمین کنیم. اگر خیلی هنر کنیم و عایدیهای رادیو تلویزیون را بگیریم، تأمین می شوند و احتیاجی ندارند که دولت یاری کند. اجازه بدهند عایدی تبلیغات محیطی، تلویزیونی و رادیویی به باشگاه ها برسد.

وی درباره فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه ای عنوان نمود: در خصوص کمیته مجوز صدور حرفه ای دو کمیته از طررف AFC تشکیل شده و اسامی را آن ها دادند. اسامی زیادی از ایران فرستاده شد اما گلچین کردند و گفتند اینها باشند. بدوی کار خودش را انجام داد. بعد از چند روز به کمیته استیناف آمد. در بدوی باشگاه فولاد سپاهان و گل گهر پذیرفته شدند. کارهای بسیار خوبی حرفه ای در این سه باشگاه صورت گرفته ولی متأسفانه باشگاه های بزرگ ما به خاطر اینکه مرتب مدیرعامل عوض می گردد دچار مشکل هستند. تا می آیند سرجایشان بنشینند جوی درست می گردد و آن ها را عوض می نمایند.

مصطفوی توضیح داد: امیدوارم زمان مدیرعاملی در این دو باشگاه حداقل 10 سال باشد. زمانی مدیرعامل 5 سال حضور داشت. زمان فتح الله زاده یا اولیایی کار خیلی خوب انجام می شد اما الان متأسفانه هر روز یک مدیرعامل نا مرتبط با شغلش می آید. برنامه باشگاه های استقلال و پرسپولیس به کمیته استیناف آمد. اگر ما رأی کمیته بدوی را تأیید می کردیم شک نکنید محروم می شدند و جرایم سنگین به آنها می خورد اما در آئین نامه صدور مجوز حرفه ای که حدود 64 صفحه است، بالغ بر 1800 صفحه از باشگاه ها تعهد و کارهایی که باید انجام بدهند گرفته شد.

وی اضافه نمود: متأسفانه تعلل کردند. باید به باشگاه ها به چشم محبت نگاه کنیم. من این دوره ها را گذرانده ام و می دانم باید چگونه با باشگاه ها برخورد کرد. آئین نامه لیگ حرفه ای AFC و مجوز حرفه ای در صفحه 8 ماده 30 می گوید شما می توانید این 12 مورد تنبیه را برای کسانی که مدارک 1600 صفحه را بارگذاری نکرده اند اعمال کنید.

مصطفوی درباره مشکل باشگاه های استقلال و پرسپولیس در راستا دریافت مجوز حرفه ای که به ساعات خاتمهی از مهلت مشخص شده AFC کشیده شد توضیح داد: حسن نیت پرسپولیس و استقلال ثابت شده و مدیران نو آمده اند کار نمایند. اعضای اصلی و کسانی که باید این کار را می کردند سستی کردند. یکی از همکاران ما به یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس گفته بود مدارکتان کامل نیست. او تلفنی گفته بود من ریاض هستم و وقتی برگردم باید ببینیم چه کار می توانیم بکنیم. گفتم او نفهمیده چه کار می نماید و باید بیشتر به آنها شرح بدهیم. صدور مجوز حرفه ای می تواند موجب جریمه، تعلیق یا برکناری مدیران باشگاه گردد. نباید کوتاهی نمایند.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در خصوص مدت زمان مجوز صادر شده، گفت: این مجوز موقت و به مدت سه ماه است. امروز قرار شد یک میلیارد جریمه شان را بیاورند و تعهد بدهند که سه ماهه انجام دهند. در این قسمت اخطارهایی دادیم. رأی کمیته بدوی خیلی شدید بود. مرگ یک بار شیون هم یک بار. اگر ما فشار می آوریم که باید با آئین نامه AFC خودتان را تطبیق بدهید، باید عایدیهایشان را هم به آنها بدهیم. سال هاست تلویزیون پولی نمی دهد.

وی در خصوص تأثیر عدم ورود بانوان در راستا دریافت مجوز حرفه ای گفت: امیدوارم در آئین نامه لیگ حرفه ای مسأله بانوان هم رفع شده، در آینده نزدیک به آنها هم می پردازیم. فکر می کنم دولت و نظام در خصوص بانوان به نتیجه ای می رسند. نصف مملکت ما را آنها تشکیل داده اند. نمی توانیم به یک خانم ها بگوییم با رعایت تمام اصول اخلاقی و اسلامی به ورزشگاه نیایید. اگر ننمایند، ما هم بالاخره باید نظرمان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا بگوییم. دروغ نمی توانیم بگوییم، چون 16 صفحه امضا و تعهد دادیم.

او درباره اینکه آیا یکی از تعهدها ورود بانوان است، عنوان نمود: نه، ما در خصوص کلیات تعهد دادیم. البته به خصوص فیفا تاکید ویژه ای روی ورود بانوان دارد. اینفانتینو به ایران آمد و از رئیس جمهور وقت قول گرفت که این کار را انجام دهد. فکر می کنم در این دوره و با این مجوز حرفه ای کارها آسان گردد. ان شاءالله دولت، رئیس جمهور و وزیر ورزش یاری نمایند. من نمی توانم دروغ بگویم.

رئیس پیشین فدراسیو: فوتبال در خاتمه گفت: رأی کمیته صدور مجوز حرفه ای قابل تنونظر نیست. برای تنونظر باید به CAS بروند و در سوئیس اعتراض نمایند اما به دردسرش نمی ارزد. باید دولت فکر عاجلی در خصوص ورود بانوان داشته باشد. کار سختی نیست. بانوان ما همه شریف و منظم هستند. می آیند در صندلی خودشان می نشیننند. امیدوارم تماشاگران هم رعایت نمایند چون خواهر و مادر خودشان در صندلی نشسته است.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164012

به "برای مجوز حرفه ای سستی کردند، دغدغه جدی ورود بانوان به استادیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مجوز حرفه ای سستی کردند، دغدغه جدی ورود بانوان به استادیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید