فراوری سومین نسخه سینمایی سالار مگس ها

به گزارش مجله سرگرمی، فیلمساز ایتالیایی تازه ترین اقتباس سینمایی از رمان تحسین شده سالار مگس ها نوشته ویلیام گلدینگ را برای استودیو برادران وارنر می سازد.

فراوری سومین نسخه سینمایی سالار مگس ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، لوکا گوادانینو که نام خود را با فیلم جنجالی مرا به نام خودت صدا بزن سر زبان ها انداخت و نامزد اسکار هم شد، روی جایگاه کارگردانی نسخه سینمایی رمان کلاسیک سالار مگس ها می نشیند؛ کتابی که در 1954 منتشر و از آن بسیار استقبال شد.

دو سال پیش قرار بود فیلمی بر اساس کتاب گلدینگ ساخته گردد با این تفاوت که در آن دخترها جای پسران را گرفته اند. اسکات مک گیهی و دیوید سیگل هم به عنوان نویسندگان فیلمنامه و کارگردان های مشترک برگزیده شده بودند اما انتقاد از انتخاب دو فیلمساز مرد برای ساختن یک فیلم دخترانه کارساز بود و در نهایت این پروژه به بایگانی رفت. حالا با پیوستن گوادانینو به گروه فراوری، انتظار می رود فراوری سالار مگس ها در آینده نزدیک کلید بخورد.

سینماگر 47 ساله ایتالیایی به داستان کتاب نویسنده انگلیسی برنده نوبل ادبیات وفادار می ماند و ماجراها را با حضور پسران روایت می نماید. داستان سالار مگس ها درباره گروهی از پسران مدرسه ای است که هواپیمای حامل آنها نزدیک یک جزیره دورافتاده و خالی از انسان فرود می آید. حالا بچه ها باید بر خودشان حکومت نمایند اما شرایط به گونه ای پیش می رود که آنها به تدریج راه های وحشی گری را می آموزند و...

سالار مگس ها که بعضی آن را جزو 100 رمان برتر قرن 20 می دانند، در سال های 1963 به کارگردانی پیتر بروک در بریتانیا و 1990 به کارگردانی هری هوک در آمریکا به فیلم تبدیل شده است. از این رو، می توان نسخه گوادانینو را سومین کوشش برای ارائه روایتی تصویری از کتاب گلدینگ دانست.

گوادانینو دو سال پیش فیلم جنجالی مرا به نام خودت صدا بزن را ساخت که نامزد 265 جایزه شد و 111 جایزه برد. از مهم ترین افتخارهای فیلم می توان به کسب اسکار بهترین فیلمنامه و نامزدی سه اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد و بهترین ترانه اشاره نمود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34639

به "فراوری سومین نسخه سینمایی سالار مگس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سومین نسخه سینمایی سالار مگس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید