جشنواره گردشگری زاغ بور شهرستان شاهرود برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا حسنی شامگاه جمعه در اختتامیه جشنواره زاغبور بیارجمند و در جمع خبرنگاران در روستای گیور، تأکید کرد: این جشنواره برای هشتمین بار در گیور قلعه بالای بخش بیارجمند شهرستان شاهرود برگزار می گردد و هدف آن شناساندن ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی منطقه است.

جشنواره گردشگری زاغ بور شهرستان شاهرود برگزار گردید

وی بابیان اینکه هفت دوره گذشته این جشنواره نیز با استقبال خوب مردمی روبرو بود، اضافه کرد: این جشنواره در امسال نیز باوجود اقلیم سرد آذرماه منطقه بیارجمند با حضور چهار هزار نفر برگزار گردید که در نوع خود، کم نظیر است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه رونمایی از مستند زاغ بور تهیه شده در اداره پارک ملی توران باهدف شناساندن این گونه نادر پرنده منطقه بیارجمند در زمره بخش های این مراسم بود، اعلام کرد: زاغ بور یکی از پرندگان کم یاب و بسیار زیبای بومی منطقه است.

حسنی از افتتاح نخستین اقامتگاه بومگردی روستای دزیان نیز به مثابه یکی دیگر از برنامه های جانبی این مراسم یادکرد و گفت: یک جشن عروسی واقعی با حنابندان سنتی، آداب ورسوم محلی، صنایع دستی، نمایشگاه های سوغات، آشنایی مردم با زاغ بور پرنده بومی ایران و ... در زمره بخش های این جشنواره گردشگری بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6951

به "جشنواره گردشگری زاغ بور شهرستان شاهرود برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گردشگری زاغ بور شهرستان شاهرود برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید