حضور 660 شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، امضای تفاهم نامه با وزارت امور خارجه

به گزارش مجله سرگرمی، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته امروز سه شنبه 16 بهمن 97 با حضور ولی تیموری معاون گردشگری، مدیران کل این معاونت و خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار گشت.

حضور 660 شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، امضای تفاهم نامه با وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ولی تیموری معاون گردشگری در این نشست گفت: این نمایشگاه از 23 تا 26 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، نمایشگاه فوق به تدریج در حال دستیابی به جایگاه خود در صنعت گردشگری است.

او اضافه کرد: نمایشگاه یکی از فرصت هایی است که برای صنعت گردشگری کاربردهای بسیاری دارد، معرفی توانمندی ها، ظرفیت ها و زمینه های یک کشور در جذب گردشگر و ایجاد یک فرصت تعامل برای دست اندرکاران صنعت گردشگری که یکی از مهمترین این کارکردها است و تلاش خواهیم کرد در این دوره بیشتر به این موضوع توجه شود.

تیموری اضافه کرد: این فرصت بسیار مغتنم است، چراکه می توانیم با گردهم آوردن افراد موثر در کنار هم، ارتباط کاری در حوزه گردشگری را شکل بدهیم، با توجه به اینکه اولویت ما توسعه گردشگری است این نمایشگاه می تواند یک فرصت استثنایی به ویژه برای گردشگری داخلی باشد چراکه مدت زمان کوتاهی تا ایام تعطیلات نوروز باقی مانده است، و خانواده ها می توانند پس از آشنایی با جاذبه های کشورمان، مقاصد سفر خود را انتخاب کنند.

معاون گردشگری شرح داد: توزیع سفر نیز یکی از برنامه های کاری در این حوزه است و چیدمان غرفه ها نیز با توجه به این موضوع امسال اجرا شده است، برای اولین بار غرفه ها به شکل متمرکز درآمده و همه بسته یک سفر که یک خانواده برای سفر نیاز دارند در کنار هم قرار گرفته است.

او یادآور شد: ما با این نگاه که سفرها به سمت سفرهای گروهی و برنامه ریزی شده حرکت کند، نمایشگاه دوازدهم را شکل دادیم و همه اجزا و ظرفیت های استانها در این دوره به نمایش گذاشته شده است.

تیموری اضافه کرد: این نمایشگاه دارای رویدادهای جانبی است، سمینارها و کارگاه های آموزشی از جمله این رویدادهاست، ما در تعامل با تشکل ها و افراد فعال در حوزه گردشگری برگزاری این کارگاه ها را برنامه ریزی کرده ایم.

معاون گردشگری گفت: همچنین برنامه هایی همسو با موضوع اطلاع رسانی تدارک دیده شده است، یکی از این برنامه ها توافقی است که با صداوسیما به عنوان ابزاری که می تواند صنعت گردشگری کشور را در ابعاد داخلی و خارجی معرفی کند و کنار ما باشد، بسته شده است، پس از جلسات و پیگیری های زیاد، یک رابطه کاری مستمر بین دو سازمان شکل گرفته است و از روز ابتدای نمایشگاه یکی از شبکه های صدا و سیما روزانه 3 ساعت برنامه در حوزه گردشگری تولید و پخش خواهد کرد.

او اضافه کرد: این برنامه ها به صورت تخصصی در حوزه گردشگری خواهد بود.

تیموری گفت: یکی دیگر از اولویت های ما برنامه ریزی برای معرفی ظرفیت ها در سطح بین المللی است و به همین منظور همکاری با دستگاه هایی که در حوزه خارج از کشور فعالیت می کنند در دستور کار قرار گرفت، مجموعه کارها در حوزه بین الملل با وزارت امور خارجه در یک تفاهم نامه آماده شده است و در حاشیه این نمایشگاه به امضای مسئولان دو دستگاه خواهد رسید.

معاون گردشگری اضافه کرد: همچنین برنامه اجرایی مشترک با وزارت فرهنگ و ارتباطات آماده شده است که این موضوع همزمان با آغاز نمایشگاه به مرحله اجرا گذاشته می شود.

تیموری اضافه کرد: پیگیری هایی هم برای برند ملی گردشگری داشته ایم که تفاهم نامه با 6 دستگاه اجرایی نتیجه این پیگیری ها است، اما متاسفانه این تفاهم نامه ها به نمایشگاه نرسید و در هفته های آینده امضاء خواهد شد.

او شرح داد: هم راستا با سیاست اصلی نمایشگاه برنامه هایی هم برای حوزه اطلاع رسانی تدارک دیده شده است، امسال 12 کشور و شرکت های فعال خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

فرهاد امینیان مجری برگزاری نمایشگاه گفت: امسال این نمایشگاه با استقبال بسیار زیادی همراه بوده است به طوری که درخواست فضای مازاد داشتیم که به دلیل تراکم نمایشگاه ها امکان پذیر نشد، در این دوره استانهای کشور حضوری فعال تر دارند.

مجری برگزاری نمایشگاه اضافه کرد: 660 شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور دارند که این عدد با رشد 61 درصدی همراه بوده است، همچنین 57 شرکت خارجی از 12 کشور در فضایی بالغ بر 42 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و 2 هزار متر فضای باز در این نمایشگاه داشته های خود را به نمایش می گذارند.

امینیان اضافه کرد: سالنهای نمایشگاه سالنهای سال قبل است وما تلاش کردیم از تمام امکانات و فضاهایی که می شد استفاده کنیم، متراژ مفید غرفه ها 23 هزار متر مربع است، صنایع وابسته سالن خود را دارند و بقیه فضا در اختیار بخش گردشگری است، دو سالن مربوط به استان تهران است و بقیه در اختیار سایر استانها قرار گرفته است.

او ادامه داد: از 12 کشور ترکیه، مالزی، سنگاپور، تایلند، ایتالیا، اندونزی، افغانستان، پاکستان ، آلمان، هندوستان، ویتنام و کامبوج در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین فائزه بهزادنژاد سرپرست امور بین الملل در مورد برنامه ریزی های اجرا شده برای دعوت از کشورهای خارجی گفت: اطلاع رسانی در مورد شرایط حضور در نمایشگاه به کشورهای هدف انجام شد و برای کنندگی های سازمان های بین المللی در تهران نیز اطلاعات مورد نیاز ارسال شد.

او اضافه کرد: در حال حاضر در حال هماهنگی برای پذیرایی از هیئت های خارجی هستیم، حضور وزیر گردشگری عراق و هیئتی از افغانستان به همراه کمیته فنی همکاری های گردشگری ایران و افغانستان در این نمایشگاه را خواهیم داشت.

زاهد شفیعی مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری نیز گفت: با توجه به نیازهای فعالان این حوزه و براساس خرد جمعی اصحاب گردشگری، 6 کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود، این کارگاه های آموزشی به صورت رایگان برای علاقه مندانی که تا روز 20 بهمن ثبت نامه کنند برگزار خواهد شد، ظرفیت حضور در کارگاه آموزشی 120 نفر است که تا کنون حدود 90 نفر ثبت نام کرده اند.

همچنین محمدابراهیم لاریجانی دبیر برگزاری نمایشگاه در این نشست گفت: کشورهای هدف در حوزه گردشگری با توجه به پروتکل رسمی به این نمایشگاه دعوت شده اند اما برخی کشورها که به لحاظ فنی برای ما اهمیت داشت و قرار است با آنها تورهای ترکیبی داشته باشیم با هیئت های تجاری و خارج از تشریفات رسمی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

لاریجانی ادامه داد: هیئت تجاری از پاکستان با 8 آژانس دفاتر خدمات مسافرتی به ایران می آیند، همچنین به احتمال قوی هیئتهایی از عمان، روسیه و چین در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

در ادامه این نشست معاون گردشگری و مدیران کل این معاونت با سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

ولی تیموری معاون گردشگری رد پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ارائه بسته های سفر در غرفه ها و تمرکز ظرفیت ها گفت: نگاه ما به این سمت است که به نمایشگاه گردشگری، کارکرد بدهیم، چیدمان غرفه ها به این صورت است که برای استانهایی که نتوانستند خودشان را معرفی کنند فرصت به وجود آمده است تا بتوانند از صنعت گردشگری بهره مند شوند، از استانها خواسته ایم که با بسته سفر در نمایشگاه حضور داشته باشند، این اقدام با توجه به آسیب شناسی که شده بود، اجرا شده است.

همچنین فرهاد امینیان مجری نمایشگاه در مورد دریافت ورودی که سوال یکی از خبرنگاران بود، گفت: طبق پروتکل نمایشگاه بین المللی تهران این ورودی دریافت می شود و در آمد ورودی نمایشگاه ها متعلق به شرکت سهامی نمایشگاه ها است.

ولی تیموری معاون گردشگری در مورد اجرایی شدن تفاهم نامه ها گفت: تفاهم نامه با برنامه اجرایی زمان بندی شده به امضا خواهد رسید و به نوعی برنامه اجرایی است، بعد از پیگیری ها و براساس اراده طرفین این برنامه های اجرایی تهیه شده و قابل سنجش است.

معاون گردشگری همچنین در مورد ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: از زمان آغاز به کار در سمت معاونت، مدیرکل نظارت و کارشناسان این اداره یک دور کامل از استانها بازدید داشتند تا آمادگی استانها را مورد بررسی قرار دهند، در این بازدیدها مسائل تذکر داده شد و کمیته های درجه بندی به روز شده است، همکاران استانی هم بازدیدهایی را از تاسیسات گردشگری داشته اند، جلسات ستاد به طور منظم برگزار شده است و جلسات و کمیته های تخصصی داشته ایم.

تیموری اضافه کرد: پخش روزانه 3 ساعت برنامه گردشگری از شبکه شما از نمایشگاه آغاز می شود و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، این برنامه با مدیریت سازمان میراث فرهنگی اجرایی می شود و تلاش می کنیم این زمان افزایش پیدا کند و این شبکه به شبکه گردشگری تبدیل شود، تهیه و تولید محتوا با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صدا و سیما خواهد بود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39444

به "حضور 660 شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، امضای تفاهم نامه با وزارت امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 660 شرکت ایرانی و 57 شرکت خارجی در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری، امضای تفاهم نامه با وزارت امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید