دویدن موجب تقویت حافظه می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، گروهی از عصب شناسان آلمانی، با آنالیز توانایی های مغزی چندین دونده در طی چند هفته متوجه شدند که قدرت تمرکز و حافظه تصویری در آنها بسیار بالا رفته است.شرکت کنندگان در این تحقیق باید دو جلسه 30 دقیقه ای در هفته را به دویدن اختصاص می دادند و پس از آن تست های مسئله ای را انجام می دادند.

دویدن موجب تقویت حافظه می گردد

دویدن موجب تقویت حافظه می گردد

گروهی از عصب شناسان آلمانی، با آنالیز توانایی های مغزی چندین دونده در طی چند هفته متوجه شدند که قدرت تمرکز و حافظه تصویری در آنها بسیار بالا رفته است.

شرکت کنندگان در این تحقیق باید دو جلسه 30 دقیقه ای در هفته را به دویدن اختصاص می دادند و پس از آن تست های مسئله ای را انجام می دادند.

محققین متوجه شدند در حالی که حافظه این دوندگان در بخش اعداد و ارقام چندان تغییری نداشت، توانایی آنها در به یادآوردن تصاویر و اشکال و بعلاوه انجام دادن امور بصری مانند خواندن نقشه یا ساختن چیزی از روی راهنمای مصور، به طور اساسی بهبود یافته بود.

برای اثبات این نظریه، محققین در میانه کار، هر گروه از دوندگان را به چند زیر گروه تقسیم کردند و تنها یکی از این زیرگروه ها به دویدن ادامه داد. اعضایی که به دویدن ادامه نداده بودند، در انجام تست ها به طور مشخصی دچار کاهش دقت و صحت عمل شدند.

یکی از محققین گفت: آنچه در این افراد تغییر نموده، تعداد اشتباهاتشان بود. دوندگانی که تمام 6 هفته را به دویدن ادامه دادند، مرتکب اشتباهات کمتری شدند. آنها می توانستند تست ها را با دقت بسیار بیشتری نسبت به گروه دیگر انجام دهند.

این گروه تحقیق هنوز به علت این رابطه پی نبرده اند، اما اعتقاد دارند که بخش هیپوکمپوس مغز که مسئول تعدادی از توانایی های حافظه است، کلید اصلی این معما به تعداد می آید. آنها گفتند: ما اعتقاد داریم که فعالیت موجب افزایش فراوری سلول های تازه در هیپوکمپوس می گردد و ضمناً سلول های موجود را هم حفاظت می نماید. شاید علت تأثیر مثبت دویدن بر حافظه هم همین باشد.

منبع: کانون خانواده 229

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160729

به "دویدن موجب تقویت حافظه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دویدن موجب تقویت حافظه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید