دیاباته- فولاد، یک انتقال غیرقانونی دیگر

به گزارش مجله سرگرمی، بازی در فرانسه، دو هفته پس از خاتمه جابجایی. دیاباته در ترکیب چائورای نهاده شد و 90 دقیقه برای این تیم بازی کرد! آیا انتقال او به فولاد قانونی است؟

دیاباته- فولاد، یک انتقال غیرقانونی دیگر

انتقال دیاباته به فولاد غیرقانونی است

امیر اسدی ، فولاد بعد از حضور قطبی، تقویت نقاط ضعف را در دستور کار قرار داده و بازیکنان جدیدی جذب نموده. ابتدا مسی، مهاجم کامرونی از لیگ دو چین به اهواز آمد و سپس نوبت به یک هافبک ژاپنی رسید تا پیراهن فولاد را در نیم فصل دوم لیگ هجدهم بر تن کند. این دو بازیکن در بازی های اخیر در ترکیب فولاد نهاده شده و برای این تیم به صورت رسمی به میدان رفته اند.

بعد از این دو بازیکن، حالا نوبت به تقویت سمت چپ خط دفاعی فولاد رسیده. عارف آغاسی که در تیم امید هم عضویت دارد، دفاع چپ فولاد در بازی های اخیر بوده. بازیکن جوانی که مدتی را در تراکتورسازی گذراند اما حالا به فولاد برگشته تا در تیم سابق خود بازی کند. پست اصلی آغاسی دفاع مرکزی است اما قطبی از او در کناره خط دفاع استفاده نموده و البته او هم بازی ضعیفی به نمایش نگذاشته. با این حال افشین قطبی مدافع چپ جدید جذب نموده که از لیگ فرانسه راهی فولاد شده است.

نام دفاع چپ جدید فولاد، زیه دیاباته است. یک بازیکن 30 ساله با قامتی در حدود 167 سانتی متر که بازی در لیگ های مختلفی را تجربه نموده. دیاباته در نخستین فعالیت حرفه ای خود فصل 2009-2008 پیراهن دیناموبخارست- مشهورترین باشگاه رومانی- را پوشید و 4 فصل برای این تیم بازی کرد. ماحصل حضور درخشان دیاباته در دیناموبخارست، انتقال به لوشامپیونا بود. باشگاه دیژون در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در فرانسه، فصل 2012-2011 این بازیکن را جذب و در 14 بازی و به مدت 1010 دقیقه از او استفاده کرد.

-

بعد از 3 فصل بازی در دیژون، باشگاه بعدی دیاباته استانداردلیژ در ژوپیلرلیگ بلژیک بود. باشگاهی مشهور که فقط یک فصل از حضور دفاع چپ اهل ساحل عاج بهره برد تا دیاباته به فرانسه برگردد و دوباره پیراهن دیژون را این بار در لیگ دو بر تن کند. خنت بلژیک، دیژون فرانسه، آژاکسیو در لیگ دو فرانسه، نیمس در لیگ دو فرانسه و نیروت باشگاه های بعدی دیاباته بودند. بازیکنی که انگار علاقه وافری به حضور در این کشور اروپایی داشت.

نیروت باشگاهی بود که در لیگ دو فرانسه حضور داشت. زیه دیاباته اما نتوانست به ترکیب اصلی این تیم برسد و به ناچار در تیم دوم باشگاه به میدان رفت. تیم دوم در لیگ 5 حضور داشت. دیاباته برای این تیم به میدان رفت و البته در سال 2019 باشگاه جدیدی را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد. باشگاهی به نام چائورای که آن هم در سطح پنجم فوتبال باشگاهی در فرانسه حضور داشت.

-

زیه دیاباته قبل از امضای قرارداد با فولاد، برای چائورای به میدان رفت و شماره 6 این تیم را نیز پوشید. او یک بار در ترکیب چائورای نهاده شد که این تیم با نتیجه یک بر صفر مونت موریلون را شکست داد. این بازی از هفته شانزدهم لیگ NA3 که همان سطح پنجم فوتبال باشگاهی در فرانسه است انجام شد و دیاباته نیز 90 دقیقه در ترکیب چائورای حضور داشت. دیداری که روز 16 فوریه 2019 در استادیوم مونیسیپال و به میزبانی باشگاه چائورای برگزار گردید.

-

جابجایی نیم فصل لیگ هجدهم از تاریخ 16 دی ماه شروع شد و در روز 13 بهمن ماه به انتها رسید. 16 فوریه 2019، 27 بهمن ماه 1397 است. یعنی زیه دیاباته 14 روز بعد از انتها مهلت جابجایی لیگ برتر برای باشگاه چائورای در فرانسه به میدان رفته و در یک بازی رسمی پیراهن این تیم را پوشیده. بنابراین انتقال او به فولاد و حضور او در ترکیب این تیم- در نیم فصل دوم- غیرقانونی و خلاف مقررات سازمان لیگ است.

-

دیاباته که سال 2014 و توسط هروه رنار- سرمربی فعلی تیم ملی مراکش- به تیم ملی ساحل عاج دعوت شد و با پیراهن شماره 8 این تیم مقابل آفریقای جنوبی هم بازی کرد، نمی تواند پیراهن فولاد را بپوشد و برای این تیم بازی کند. درباره این بازیکن که از یک لیگ اروپایی- هر چند دسته 5 - به لیگ برتر آمده، مسئله ای بابات دعوت به تیم ملی وجود ندارد اما او بعد از انتها مهلت جابجایی فوتبال ایران در فرانسه بازی نموده و همین مانع بزرگی برای رسمی شدن انتقالش به فولاد است.

درباره ماجرای زیه دیاباته، هیچ بند و تبصره ای هم پذیرفتنی نیست. او در بازه زمانی 16 دی تا 13 بهمن قرارداد خود را با چائورای فسخ ننموده و حتی دو هفته بعد با پیراهن این تیم در فرانسه و در یک بازی رسمی به میدان رفته. این یعنی انتقال دیاباته به فولاد و لیگ ایران غیرقانونی است و او نمی تواند کارت بازی خود را از سازمان لیگ دریافت کند. مگر اینکه اتفاق جدید رخ بدهد که به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

3- یک

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14649

به "دیاباته- فولاد، یک انتقال غیرقانونی دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیاباته- فولاد، یک انتقال غیرقانونی دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید