رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران: حداقل چهار ماه برای اجرای spv زمان ضروری است، احتمالا آلمان مرکز سازوکار مالی اروپا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حداقل دو تا چهار ماه زمان ضروری است که بتوان سازوکار های اقدام ویژه مالی اروپا اجرایی گردد.

رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران: حداقل چهار ماه برای اجرای spv زمان ضروری است، احتمالا آلمان مرکز سازوکار مالی اروپا می گردد

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفت وگو با ، با بیان اینکه رونمایی از spv اتحادیه اروپا صرفا به معنای به رسمیت شناختن آن است، گفت: به لحاظ فنی و اجرایی حداقل دو تا چهار ماه زمان ضروری است که بتوان سازوکار های اقدام ویژه مالی اروپا اجرایی گردد.

وی با بیان اینکه کانال انتقال پول یا spv به منظور حفظ برجام و راه حل های عملیاتی کردن برجام بدون آمریکا تشکیل می گردد، اضافه نمود: این کانال جزء پیشنهادات اروپایی ها بوده است که سازوکاری چند جانبه و بین المللی خواهد بود، اگرچه کانال ارتباط مالی بین ایران و اروپا خواهد بود، اما منحصر به اروپا نیست و کشور های آسیایی می توانند از این کانال استفاده و مبادلات پولی و مالی خود را برقرار نمایند.

رحیمی با اشاره به اینکه مبنای اصلی این کانال یورو است، اضافه نمود: این کانال بر اساس توافقات دو جانبه ارز های کشور های دیگر را به رسمیت شناخته است و رونمایی از کانال spv به معنای ابراز عملی اراده اروپایی هاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد نپذیرفتن کشور های اروپایی برای مرکزیت این کانال گفت: این امر مذاکرات بین کشور های اروپایی و موضوعی داخلی است لذا هنوز کشور های اروپایی به تصمیم گیری نهایی نرسیده اند اما از آنجایی که آلمان مرکزیت پولی و مالی را در اتحادیه اروپا ایفا می نماید پیش بینی می گردد که آلمان مرکزیت این کانال باشد.

نماینده مردم تهران در مورد اینکه گفته می گردد اروپایی ها در حال خریدن زمان هستند، اظهار کرد: این کانال به لحاظ فنی سازوکار هایی احتیاج دارد و از آنجایی که موضوع جدیدی بوده از نظر ما پذیرفته شده است.

رحیمی تاکید نمود: اگر spv را با سوئیفت مقایسه کنید متوجه می شوید که سوئیفت سابقه زیادی دارد و حداقل دو دهه در سیستم بانکی بین المللی فعال بوده است، اما spv سازوکار جدیدی است لذا سازوکار آن موقع می برد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6247

به "رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران: حداقل چهار ماه برای اجرای spv زمان ضروری است، احتمالا آلمان مرکز سازوکار مالی اروپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی در گفت وگو با خبرنگاران: حداقل چهار ماه برای اجرای spv زمان ضروری است، احتمالا آلمان مرکز سازوکار مالی اروپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید