سالانه 4 درصد تهرانی ها به دیابت مبتلا می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم اظهار کرد: سالانه چهار درصد افراد درشهر تهران به بیماری دیابتی مبتلا می شوند و برای پیشگیری این موضوع راهکارهای خوبی ارائه شده است و بیش از ده دستورالعمل به وزارت بهداشت پیشنهاد داده ایم.

سالانه 4 درصد تهرانی ها به دیابت مبتلا می شوند

به گزارش خبرنگاران، وی در مراسمی که شب گذشته (پنج شنبه 24 آبان) به مناسبت بیستمین سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقاء سلامت مطالعه قند و لیپید ایران در پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم برگزار گردید، اظهار کرد: مطالعات گسترده لیپید در حوزه سلامت انجام می گردد؛ از سال 77 این مطالعات در شهر تهران انجام شد و از سال 80 برای تغییر در شیوه زندگی طراحی شده است.

دکتر فریدون عزیزی اظهار کرد: لیپید سلامت روانی و اجتماعی را شامل می گردد و در این طرح پیامدهای مختلف بیماری های غیر واگیر آنالیز می شوند.

عزیزی با اشاره به برنامه ریزی ها برای لیپید گفت : در سطوح مختلف اجتماعی طرح لیپید انجام گرفته است و توانمند سازی جامعه نیز در این طرح درنظر گرفته شده و افراد زیر مجموعه آن مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رئیس پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه عوامل ژنتیکی و ارثی در بیماری های غیر واگیر تاثیر دارند گفت : ماسعی نموده ایم که به افراد آموزش های لازم در زمینه های محتلف را بدهیم؛ اکنون به ازای هر 100 نفر در تهران، یک نفر به مبتلا به دیابت نوع دو وجود دارد که با تغییر سبک زندگی این میزان به شش دهم رسیده است.

عزیزی درباره مطالعات حوزه لیپید گفت: 300 نفر از دانشمندان در تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش و مطالعه قند و لیپید و 72 نفر در اجرای برنامه همکاری داشته اند و استمرار این مطالعات تاثیر زیادی بر سلامت جامعه دارد.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6489

به "سالانه 4 درصد تهرانی ها به دیابت مبتلا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 4 درصد تهرانی ها به دیابت مبتلا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید