طباطبایی نخستین قهرمان ایرانی مسابقات بیل سوئیس شد

به گزارش مجله سرگرمی، طباطبایی در دورنهم مسابقات شطرنج آزاد بیل در سوئیس به تساوی رسید و به عنوان اولین شطرنج باز ایرانی قهرمان مسابقات بیل سوئیس شد.

طباطبایی نخستین قهرمان ایرانی مسابقات بیل سوئیس شد

به گزارش خبرنگاران، محمدامین طباطبایی، استاد بزرگ شطرنج ایران در دور نهم و پایانی مسابقات شطرنج آزاد بیل در سوئیس به مصاف دونچنکو از آلمان با ریتینگ 2615 رفت و به تساوی رضایت داد و قهرمان مسابقات شد. او اولین ایرانی است که توانست مقام قهرمانی را در این مسابقات کسب کند و همچنین توانست 14 واحد ریتینگ خود را افزایش دهد.

طباطبایی با ریتنیگ 2601 در دور اول این مسابقات مقابل کریستیانو از هند با ریتینگ 2208 نهاده شد و توانست این رقابت ها را با برد آغاز کند. این استاد بزرگ شطرنج در دور دوم مقابل گرلف با ریتینگ 2417 از آلمان روبه رو شد و توانست دومین پیروزی خود را کسب کند. همچنین در بازی پنجم مقابل استنی با ریتینگ 2525 از هند نهاده شد و این شطرنج باز هندی را شکست داد.

این پیروزی در حالی بود که طباطبایی توانسته بود در بازی چهارم به پیروزی برسد. این شطرنج باز در دور ششم مقابل بریک از کرواسی با ریتینگ 2573 متوقف شد و در در دور هفتم مقابل استاد بزرگ فرانسوی باریتینگ 2531 به پیروزی رسید.

طباطبایی در دور هشتم روی میز یک به مصاف جفری شیونگ، سوپر استاد بزرگ آمریکایی که بخت نخست قهرمانی رقابت ها نیز بود رفت و مقابل این سوپر استاد بزرگ با ریتینگ 2691 به پیروزی رسید. تنها شکست این استاد بزرگ شطرنج در دور سوم مقابل ماستروسیلیس از یونان با ریتینگ 2518 بود.

با این نتایج طباطبایی توانست با 7 امتیاز از بین 132 شطرنج باز مقام اولی را کسب کند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34952

به "طباطبایی نخستین قهرمان ایرانی مسابقات بیل سوئیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی نخستین قهرمان ایرانی مسابقات بیل سوئیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید