طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی و ساده

به گزارش مجله سرگرمی، شیرینی مافین شکلاتی نوعی کیک پرطرفدار در بین عامه مردم است. در این مطلب با طرز تهیه مافین شکلاتی و ساده در اندازه کوچک و لقمه ای که بیشتر برای جشن های مخصوص بچه ها مناسب خواهد بود، آشنا خواهید شد.

طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی و ساده

خبرنگاران | سرویس آشپزی - شیرینی مافین (Muffin) نوعی کیک نیمه شیرین یک نفره است که ظاهری شبیه کیک یزدی دارد و دو نوع معروف آن عبارت هستند از: مافین انگلیسی و مافین آمریکایی. شیرینی مافین آمریکایی را با آرد، کره، شکر و بکینگ پودر درست می کنند و در کاغذ های ضخیم یا کاغذ آلومینیومی به شکل فنجان می پزند که به کیک فنجانی هم معروف است. این نوع مافین در واقع یک نوع کیک اسفنجی یا کره ای به شکل فنجان است. شیرینی مافین انگلیسی، نوعی کیک کم شیرین است که در آن به جای بکینگ پودر از خمیر مایه استفاده می کنند. مافین آمریکایی نسبت به مافین انگلیسی ظاهری ساده و بدون تزیین دارد و دارای چربی و کره بیشتری است. شیرینی مافین در آمریکا و انگلیس معمولا به عنوان صبحانه و یا همراه با چای سرو می شود. این شیرینی انواع مختلفی دارد، مهم ترین آن ها شیرینی مافین شکلاتی و شیرینی مافین ساده هستند که در این مقاله قصد داریم طرز تهیه آن ها را مرور کنیم.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر به موضوع دلخواه خود برسید.

  • طرز تهیه مافین شکلاتی
  • طرز تهیه شیرینی مافین ساده

1. طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی

مافین شکلاتی نوعی شیرینی مناسب برای صبحانه یا دسر پس از شام است. در ترکیب این دسر خوشمزه علاوه بر پودر کاکائو، استفاده شده و به همین دلیل در بین دوستداران شکلات بسیار محبوب است.

مواد لازم
آرد چند منظوره1.5 فنجان
پودر کاکائو1/2 فنجان
شکلات چیپسی1 فنجان
شکر1 فنجان
بکینگ پودر1.5 قاشق چایخوری
نمک1/2 قاشق چایخوری
جوش شیرین1 قاشق چایخوری
شیر3/4 فنجان
روغن مایع1/3 فنجان
تخم مرغ بزرگ1 عدد

مراحل تهیه مافین شکلاتی در منزل

  1. فر را روی حرارت 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید.
    1. آرد، پودر کاکائو، شکر، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه بزرگ بریزید. مواد را با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.
  2. تخم مرغ را در کاسه کوچکی شکسته و با یک چنگال هم بزنید تا زرده و سفیده تخم مرغ کاملا مخلوط شوند.
  3. تخم مرغ را در کاسه بزرگی ریخته و سپس شیر و روغن را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
  4. مواد خیس (مخلوط تخم مرغ، شکر و روغن) را کم کم به مواد خشک (مخلوط آرد، پودر کاکائو، شکر،کینگ پودر، جوش شیرین و نمک) اضافه کرده و مداوم هم بزنید تا کاملا مخلوط شده و یکدست شوند.
  5. داخل قالب های مافین را با کره یا روغن مایع چرب کنید تا مافین پس از پخت به راحتی از قالب جدا شود. در صورت تمایل می توانید کاغذ مخصوص مافین (کپسول مافین) را درون هر یک از قالب ها قرار دهید، در این صورت نیازی به چرب کردن قالب نیست و مافین پس از پخت به راحتی از قالب خارج می شود.
  6. مایه مافین را به دقت در قالب ها بریزید به گونه ای که 2/3 حجم قالب ها پر شود. در توزیع مایه مافین دقت کنید که در همه قالب ها به یک اندازه بریزید و روی هر یک را با قاشق صاف کنید یا قالب را در دست خود گرفته و تکان دهید تا سطح مافین صاف شود.
  7. در صورت تمایل روی مافین ها مقداری شکلات چیپسی بریزید و کمی شکر بپاشید.
  8. مافین را در فر قرار داده و 22-18 دقیقه صبر کنید تا بپزد. پس از 18 دقیقه یک خلال دندان در داخل مافین فرو کنید، اگر چیزی از مواد به آن نچسبید، مافین آماده است و باید از فر خارج شود در غیر اینصورت هر دقیقه یک بار پخته شدن مافین را چک کنید.
  9. صبر کنید تا شیرینی مافین خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید. سرد شدن شیرینی مافین باعث می شود راحت تر از قالب جدا شود.
  10. با یک چاقو کناره های مافین را از قالب جدا کرده، مافین را خارج کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شود. اگر مافین را در کاغذ مخصوص درست کرده اید، آن را با کاغذ روی توری قرار دهید تا خنک شود.
  11. شیرینی مافین اضافی را می توانید در ظرف دربسته به مدت 5 روز در دمای محیط نگهداری کنید.

2. طرز تهیه شیرینی مافین ساده

مواد لازم
آرد1+3/4 پیمانه
روغن مایع1/3 پیمانه
شکر2/3 پیمانه
بکینگ پودر2.5 قاشق چایخوری
نمک1/8 قاشق چاخوری
شیر3/4 پیمانه
تخم مرغ1 عدد
کشمش1/3 پیمانه
پودر قند1 قاشق غذاخوری
وانیل1/2 قاشق چایخوری

دستور تهیه:

  1. در یک کاسه بزرگ آرد، بکینگ پودر و شکر را با هم مخلوط کرده، سپس مخلوط حاصل را الک کنید.
  2. تخم مرغ را در کاسه دیگری ریخته، شیر، روغن مایع و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن خوب بزنید تا یکدست شوند.
  3. مخلوط تخم مرغ را کم کم به مخلوط آرد اضافه کنید و با لیسک به آرامی فولد کنید تا کاملا مخلوط شوند.
  4. کشمش را اضافه کرده و به آرامی با مواد مخلوط کنید.
  5. قالب های مافین را چرب کرده و مقداری آرد در آن بپاشید یا در صورت استفاده از کپسول مافین، در هر قالب یک کپسول قرار دهید. دو سوم هر قالب را با مایه مافین پر کنید و قالب را به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا شیرینی مافین بپزد.
  6. شیرینی مافین را پس از پخت از فر خارج کرده و روی توری قرار دهید تا خنک شود.
  7. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا شیرینی مافین خنک شود و سپس میل کنید.

سخن آخر

در این مطلب طرز تهیه مافین شکلاتی و ساده آن را به شما به صورت تصویری آموزش دادیم. امیدواریم این کیک شکلاتی لذیذ را در منزل تهیه کنید و تجربیات و سوالات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید. همیچنین در آخر توصیه می کنیم اگر به تهیه کیک های تک نفره علاقه دارید، مطلب طرز تهیه کاپ کیک تگرال ساتین را نیز در خبرنگاران ببینید.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: setare.com
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130973

به "طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی و ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مافین شکلاتی و ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید