عده ای در کشور با بهانه جویی و نق زدن بذر ناامیدی در جامعه می پاشند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه مدیران پیروز، مهندسان، کارشناسان و نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه های کشور هستند، گفت: باید قدر مدیران کشور را که در جنگ مالی آمریکا مانع از فروپاشی اقتصاد شده و به نحو مطلوب کشور را اداره نموده اند، بدانیم.

عده ای در کشور با بهانه جویی و نق زدن بذر ناامیدی در جامعه می پاشند

به گزارش خبرنگاران، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح شرکت صنایع غذایی عالیفرد که در شهرستان فیروزکوه برگزار گردید، گفت: مدیران توانمند و پیروز نعمتی برای کشور هستند که باید قدردان آنها باشیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مهمترین موضوع برای ادامه راستا قدرتمند اقتصاد و صنعت کشور حفظ روحیه مدیران است، گفت: متاسفانه عده ای در کشور ما فقط به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند و به هر بهانه ای با خواندن آیه یأس بذر ناامیدی را در جامعه می پاشند؛ کسانی که در کارنامه و سوابق فعالیتشان هیچ حرکتی برای پیشرفت کشور دیده نمی گردد.

وی ادامه داد: این عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دیگران هستند و با نق زدن مداوم در روحیه مدیران خدشه وارد می نمایند. وظیفه من این است که در حد توانم از روحیه مدیران صیانت و حمایت کنم.

جهانگیری با بیان اینکه خواست رهبر معظم انقلاب و روسای قوای سه گانه نیز حفظ روحیه مدیران است، گفت: باید کاری کنیم تا مدیران سالم در میدان عمل پای کار بایستند و دغدغه ای نداشته باشند.

وی اضافه نمود: ممکن است گاهی به دلیل تخلف بعضی افراد، فضاسازی هایی علیه مدیران کشور انجام گردد که ما نباید اجازه دهیم روحیه مدیران خوب کشور متزلزل گردد. البته این به معنای برخورد با متخلفین نیست زیرا فردی که تخلفی انجام داده حتما باید جوابگو باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از طرح ها و واحدهای فراوریی در دماوند و فیروزکوه گفت: یکی از این طرح ها که مورد بازدید نهاده شد مرکز فراوری و انجماد اسپرم دام سبک بود که توسط یکی از اساتید بنام دانشگاه تهران راه اندازی شده که کار مهم و بزرگی است و می تواند به وسیله اصلاح نژاد در دام سبک کشور، زمینه افزایش فراوری را فراهم کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به بازدیدهای خود از دو واحد فراوریی شیوا و عالیفرد اضافه نمود: حجم سرمایه گذاری بسیار مناسبی در این دو واحد فراوریی اجرا شده و در این دو واحد فراوریی توجه مناسبی به کیفیت، قیمت و رقابت وجود دارد.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر اینکه این دو واحد فراوریی در ماه های اول فعالیت خود پیروز شده اند محصولاتشان را به استرالیا، چین و کشورهای همسایه صادر نمایند، گفت: این نشان می دهد که تغییر و تحول عمده ای در توانمندی صنعتی کشور بوجود آمده است.

معاون اول رییس جمهور اضافه نمود: هر جا که کار دست بخش خصوصی بوده و مولفه مشخص نماینده رقابت بوده است، اتفاقات مهمی اتفاق افتاده است چرا که مدیران واحدهای فراوریی بخش خصوصی به خوبی می دانند که باید محصولاتی فراوری نمایند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد تا بتواند در بازار رقابت کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه تاکنون در بخش خصوصی هیچگونه فعالیتی نداشته ام و با هیچ یک از فعالان این بخش نیز سر و سری ندارم، توضیح داد: باورم این است که کشور برای احیا و توسعه هیچ راهی جز اتکا به بخش خصوصی ندارد و بخش خصوصی باید به معنای واقعی میدان دار اقتصاد کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از مسائل بخش صنعت و فراوری کشور بکاهد، گفت: نباید به خاطر موضوعاتی نظیر سرمایه در گردش صنعت ما با مشکل روبرو گردد.

جهانگیری با بیان اینکه در هماهنگی با بانک مرکزی کوشش شده تا این مشکل مرتفع گردد، گفت: امسال علاوه بر اعتبارات که طبق روال عادی به واحدهای فراوری داخلی پرداخت می گردد قرار شده تا 100 هزار میلیارد تومان نیز با نظر وزرا به واحدهای پیشران در صنعت اختصاص یابد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه تکمیل زنجیره فراوری در رشته های مختلف صنعتی باید با جدیت ادامه یابد، اظهار امیدواری کرد بخش خصوصی بیش از گذشته افزایش فراوری داشته باشد.

وی در سرانجام با بیان خدا قوت به مهندسین، کارشناسان و کارگران سه واحد فراوریی که امروز از آنها بازدید کرد، گفت: باید همه کوشش کنیم تا اقتصاد کشور را روز به روز بهتر از گذشته کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با بیان اینکه با همت مدیران کشور از گردنه جنگ ظالمانه مالی و تحریم ها عبور نموده ایم گزارشی از آمار بعضی محصولات فراوریی ارائه کرد و گفت: در شش ماه نخست امسال دو سوم کالاها در بخش های مختلف نظیر محصولات فلزی و غیرفلزی، لوازم خانگی، صنایع غذایی و پوشاک با افزایش فراوری روبرو بوده اند.

وی اضافه نمود: 11 درصد این واحدها به لحاظ تعداد و به لحاظ ارزش اضافه نموده در صنایع غذایی فعال هستند و به لحاظ اشتغال نیز سهم صنایع غذایی 14 درصد است که این نشان می دهد صنایع غذایی با سرمایه گذاری کم می تواند اشتغالزایی مناسب ایجاد کند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52538

به "عده ای در کشور با بهانه جویی و نق زدن بذر ناامیدی در جامعه می پاشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عده ای در کشور با بهانه جویی و نق زدن بذر ناامیدی در جامعه می پاشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید