فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

به گزارش مجله سرگرمی، فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

فرودگاه جدید استانبول (IGA) در قسمت اروپایی و شمال استانبول واقع شده است. اگر نگاهی به محل قرار گیری فرودگاه جدید استانبول در نقشه بیندازید متوجه خواهید شد فاصله چندانی از دریای سیاه و منطقه آرناوت کوی (Arnavutköy) ندارد. مکان دقیق این فرودگاه بین دو دهکده Tayakadın و Akpınar است. فرودگاه جدید استانبول در 6 آپریل سال 2019 آغاز به فعالیت کرد و جای فرودگاه های قدیمی استانبول را گرفت. اکثر پروازهای ایران به ترکیه نیز به مقصد فرودگاه جدید استانبول انجام می گیرد.

فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مناطق مهم

یکی از موضوعاتی که ممکن است به کارتان بیاید، فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مراکز و مناطق مهم استانبول است؛ مناطقی که ممکن است هتل محل اقامت تان در آن قرار گرفته باشد. برای مثال آیا می دانید فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم چقدر است؟ در ادامه به چند منطقه مهم آسیایی و اروپایی استانبول و فاصله آن از فرودگاه جدید استانبول اشاره خواهیم کرد. دانستن این فاصله ها در انتخاب هتل یاری تان خواهد نمود.

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مناطق مهم اروپایی

  • فرودگاه جدید استانبول- آوجیلار: 53 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول- کارتپه: 38 کیلومتر
  • فاصله فرودگاه جدید استانبول تا میدان تکسیم: 40 کیلومتر است و حدود 40 دقیقه با سواری می توان به میدان رسید. در مطلب چطور از فرودگاه استانبول به میدان تکسیم برویم؟ بیشتر بخوانید.
  • فرودگاه جدید استانبول- منطقه لِوِنت: 36 کیلومتر

فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مناطق مهم آسیایی

  • فرودگاه جدید استانبول- محله اسکودار: 47 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول-کادیکوی: 52 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول- فیندیک: 73 کیلومتر
  • فرودگاه جدید استانبول-کاواسیک: 42 کیلومتر

همه چیز در خصوص فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول در زمینی به مساحت 76.5 میلیون متر مربع در شمال و فاصله 35 کیلومتری از مرکز شهر استانبول واقع شده است. مراحل ساخت فرودگاه جدید استانبول در 4 فاز، در حال تکمیل است. فاز اول فرودگاه جدید استانبول با دو باند و یک ترمینال به ظرفیت 90 میلیون مسافر تکمیل شد. لازم به ذکر است این فاز یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی تاریخ جمهوری ترکیه به شمار می رود.

ظرفیت فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول بعد از تکمیل، پرواز به بیش از 300 مقصد با ظرفیت سالانه 200 میلیون مسافر را خواهد داشت. به عبارتی فرودگاه جدید استانبول قطب جهانی آسیا، اروپا و آفریقا به شمار می رود.

فرودگاه جدید استانبول به چند کشور پرواز دارد؟

فرودگاه جدید استانبول در حال حاضر، پروازهای متعدد داخلی و بین المللی را پوشش می دهد. این پروازها شامل 45 شهر داخل کشور ترکیه و 249 شهر در 110 کشور خارجی می گردد.

خدمات فرودگاه جدید استانبول

53 هزار مترمربع از محوطه فرودگاه جدید استانبول به خدمت رسانی به مسافران اختصاص یافته است. در این فرودگاه چند صد برند ترکیه ای و خارجی به مسافران، خدماتی در قالب رستوران، کافی شاپ و … ارائه خواهند کرد. در قسمت جلویی فرودگاه، شهر فرودگاهی وسیعی واقع شده است که شامل ساختمان های اداری مستقر در فرودگاه، مجموعه هتل ها، آژانس های مسافرتی، مسجد، مراکز مناسب برگزاری کنفرانس ها و برپایی نمایشگاه ها و مراکز درمانی خواهد بود. در داخل ساختمان فرودگاه نیز یک فروشگاه بسیار بزرگ به منظور خدمات رسانی به مسافران در حال ساخت است که یکی از مناطق عمومی این فرودگاه نیز محسوب می گردد و انواع وسیله نقلیه مورد احتیاج مسافران در این بخش از فرودگاه موجود بوده و آماده خدمات رسانی خواهد بود. سیستم حمل و نقل سریع السیر نیز در این فرودگاه وجود دارد و ایستگاه های مترو در داخل فرودگاه قرار خواهند گرفت.

چطور به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

حمل و نقل عمومی:

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی برای دسترسی به فرودگاه جدید استانبول، به هاوایست (Havaist)، استانبول سیاحت (Istanbul Seyahat) و IETT می توان اشاره نمود.

هاوا ایست: اتوبوس های دوطرفه ای که تمام وقت در 12 خط مختلف و 46 ایستگاه آماده ارائه خدمات به مسافران فرودگاه جدید استانبول هستند. برای اطلاع از ایستگاه و ساعت های حرکت اتوبوس های هاوا ایست به سایت مقابل مراجعه کنید: hava.ist

IETT: ترمینال اتوبوس رانی محله های ساری یر، هالکالی، محمودبی، Mecidiyeköy، فرودگاه آتاتورک، Mescid-i Selam, Hacıosman،Alibeyköy برای فرودگاه جدید استانبول IETT دارند. برای کسب اطلاع بیشتر روی IETT کلیک کنید.

استانبول سیاحت: این ترنسفر بین فرودگاه و Çorlu-Tekirdağ آماده ارائه خدمات است. اطلاعات بیشتر را در سایت Istanbulseyahat بخوانید.

  • برای حمل و نقل آسان به فرودگاه جدید استانبول بهتر است استانبول کارت تهیه کنید و مطلب راهنمای حمل و نقل عمومی استانبول را بخوانید.

فرودگاه جدید استانبول با دغدغه محیط زیستی

از ویژگی های مهم این فرودگاه، شعار فرودگاهی بدون آلاینده و دوست دار محیط زیست بودنش است.

حواشی ساخت فرودگاه جدید ترکیه

برای ساخت این فرودگاه حدود 10 هزار نفر 24 ساعته در آن مشغول به کار بودند تا این فرودگاه به مرحله بهره برداری برسد. طراحی برج مراقبت این فرودگاه الهام گرفته از گل لاله است که یکی از نمادهای فرهنگ ترکی- اسلامی و سنتی استانبول محسوب می گردد؛ این فرودگاه به دلیل این طراحی جایزه دریافت نموده. فرودگاه جدید ترکیه همچنین به دلیل طراحی برج کنترل ترافیک هوایی و ساختمان فنی خود نخستین جایزه خود را در مسابقه سال 2015 معماری بین الملی شیکاگو دریافت کرد. این مسابقه توسط موزه معماری و طراحی شیکاگو با همکاری مرکز اروپایی معماری، هنر، طراحی و مطالعات شهری برگزار شده بود.

در سایت igairport.com می توانید اطلاعات بیشتری از فرودگاه جدید استانبول کسب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید به وسیله واتس اپ یا تلگرام با ما در ارتباط باشید.

منبع: igairport.com

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دالاهو
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47715

به "فرودگاه جدید استانبول کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه جدید استانبول کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید