هنوز تکلیف تیم جوانان معین نیست، نباید در انتخابی ریسک کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از 22 تا 30 شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و تیم ملی در گروه A با تیم های استرالیا و قطر همگروه است که دو تیم از این مرحله به دور بعد مسابقات صعود خواهند کرد. با توجه به ناکامی تیم ملی در مرحله نخست حال برنامه ها تغییر و ایگور کولاکوویچ باید با تمام توان حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را جدی بگیرد و جای هیچ گونه ریسکی وجود ندارد.

هنوز تکلیف تیم جوانان معین نیست، نباید در انتخابی ریسک کنیم

پس از ناکامی تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت های انتخابی المپیک 2020 حال ملی پوشان باید خود را برای مرحله دوم مهیا نمایند. مرحله ای که پیش شرط آن موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا و قرار گیری در بین 8 تیم برتر است تا بتوانند جواز حضور در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک را کسب نمایند.

پیش از حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک در روسیه، صحبت هایی مبنی بر شرکت تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا بود که حال باید دید تصمیم فدراسیون و ایگور کولاکوویچ چیست.

بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال جوانان در تبادل نظر باخبرنگاران درباره تصمیمش مبنی بر حضور تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا در این برهه زمانی اهمیت بسیاری پیدا نموده است. اگر تیم ملی جواز صعود به المپیک را در روسیه به دست می آورد شرایط فرق می کرد اما حال اولویت نخست تیم ملی صعود به مرحله دوم رقابت های انتخابی المپیک است که تنها 8 تیم برتر آسیا حق شرکت در آن را دارند.

وی تاکید نمود: با توجه به قرعه سخت ایران در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا و همگروهی با قطر چند ملیتی و استرالیا و صعود دو تیم به مرحله بعد کار سختی داریم و حتما یک تیم از بین ایران، استرالیا و قطر حذف خواهد شد. طبیعی است که باید با تمام قوا در این مرحله شرکت کنیم تا بتوانیم به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک صعود کنیم.

سرمربی تیم جوانان اضافه کرد: از بازیکنان و تیم جوانان می توان در مسابقات جام جهانی استفاده کرد. منطق حکم می نماید که با تمام توان در قهرمانی آسیا شرکت کنیم چرا که نرسیدن به المپیک واقع ناگواری است.

عطایی در پاسخ به این سوال که پس تصمیم برای عدم شرکت تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گرفته شده است؟ گفت: خیر تصمیم گرفته نشده است و این نظر من است. باید با تمام قوا وارد مسابقات قهرمانی آسیا شد تا جواز صعود در مرحله دوم انتخابی المپیک را کسب کنیم. اگر جز 8 تیم بشویم می توانیم در این مرحله حاضر شویم.

وی درباره نتایج تیم ملی در مرحله اول رقابت های انتخابی المپیک گفت: پیش بینی بازی های سخت می شد. کوبا تیم جوان و با کیفیتی بود که با شاکله و استخوان بندی تیم جوانان 2017 که عنوان نایب قهرمانی را کسب و تیم من مقابلشان شکست خورده بود حضور داشت. اکثر کارشناسان شانس کمی برای صعود تیم ملی قائل بودند و چشم امید همه به مرحله دوم انتخابی است. روسیه با توجه به امتیاز میزبانی با تمام قوا در مسابقات حاضر و از تمام امکاناتش استفاده کرد. تیم ملی بازی قابل قبولی برابر این تیم داشت.

سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: همانطور که کولاکوویچ قبل اعزام تیم ملی به روسیه گفت تیم ملی آمادگی لیگ ملت ها را نداشت. بازی خوبی مقابل روسیه داشتیم اما واقعیت این است که روسیه تیم قدرتمندتری بود و یکی از بهترین تیم های جهان محسوب می گردد. شکست این تیم در خاک خودش سخت بود.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از ترکیب ثابت در این مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: سلیقه و سبک هر مربی مختص به خودش است. باید دید دست ایگور چقدر پر است آیا جایگزین مناسب داشته یا خیر. نمی توان در این زمینه راحت اظهار نظر کرد چون اطلاعاتی نداریم و در جو مسابقات حضور نداشتیم.

عطایی اضافه کرد: در لیگ ملت ها هدف صعود به مرحله نهایی بود و بازی تیم ملی قابل بود. در انتخابی المپیک نیز جای ریسک، تعارف، شوخی و کم کاری نبود و باید با تمام قوا شرکت می کردیم. چگونگی استفاده از بازیکنان تفکر مربی است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37337

به "هنوز تکلیف تیم جوانان معین نیست، نباید در انتخابی ریسک کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز تکلیف تیم جوانان معین نیست، نباید در انتخابی ریسک کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید