چند درصد نمایندگان مجلس های جهان زن هستند؟

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: گزارش سالانه اتحادیه بین المجالس از 50 مجلس دنیا که سال گذشته دوره کاری خود را شروع کردند، نشان می دهد که حضور زنان کمی بیشتر از 24 درصد بوده است.

چند درصد نمایندگان مجلس های جهان زن هستند؟

گابریلا کوئواس بارون، رئیس اتحادیه بین المجالس می گوید: برای حفظ تعادل میان زنان و مردان در سیاست، در سطح جهانی هنوز باید مسیری طولانی طی گردد. بنابراین اتحادیه بین المجالس خواهان کوشش های بیشتری برای افزایش شمار زنان نماینده در مجلس های جهان است.

به گزارش دویچه وله، او ادامه داد: مطلوب ترین شکل آن می تواند سهمیه 50 درصدی زنان باشد که در فهرست نامزدهای احزاب سیاسی 50 درصد زنان و 50 درصد دیگر از مردان باشند.

طبق گزارش سالانه اتحادیه بین المجالس،شمار نمایندگان زن در مجلس های ملی کشورهای جهان در سال های اخیر افزایش پیدا نموده است.در سال 1995 فقط حدود یازده درصد از نمایندگان مجلس های جهان زن بوده اند ولی در سال 2000 این رقم به 13 درصد رسیده و 10 سال بعد، تقریباً یک پنجم کرسی های مجلس های جهان را زنان در اختیار داشتند.

گزارش سالانه اتحادیه بین المجالس نتایج تاریخی انتخابات نوامبر 2018 آمریکا را هم برجسته نموده است که در آن مجلس نمایندگان 23.5 درصد و در مجلس سنا 25 درصد نمایندگان از میان زنان بوده اند. در این گزارش نتیجه گیری شده که حضور نمایندگان زن در آمریکا هرگز تا این حد رشد نداشته است.

2323

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14908

به "چند درصد نمایندگان مجلس های جهان زن هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد نمایندگان مجلس های جهان زن هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید