جشنواره تئاتر کردی سقز به رویدادهای مهم هنری کشور اضافه شده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، شهرام کرمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز گفت: توجه به هویت فرهنگی و زبان کردی شاخصه اصلی جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز است و این جشنواره به دلایل مختلفی از جمله دبیری آن توسط یکی از مفاخر تئاتر کشور حائز اهمیت است.

جشنواره تئاتر کردی سقز به رویدادهای مهم هنری کشور اضافه شده است

وی با اشاره به اینکه قطب الدین صادقی تئاتر علمی را در کشور گسترش داده است، اضافه نمود: تئاتر کشور به سمت علمی شدن با هویت موثری در حال حرکت است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این استاد برجسته تئاتر کشور می توانست هم چون تعداد دیگری از هنرمندان ما فقط هنرمند و یا مدرس باشد ولی او هیچگاه شانه از زیربار مسئولیت فرهنگی وهنری خود خالی نکرد.

کرمی با اشاره به اینکه برخی جشنواره های کشور بعد از چند دوره دچار تکرار و کلیشه می شوند، یادآورشد: دکتر قطب الدین صادقی جشنواره سال جاری تئاتر کردی را مطابق معیار و الگوهای فستیوال های جهان برگزار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران هر ساله میزبان 82 جشنواره ملی و بین المللی تئاتر است، اعلام کرد: هر سال 82 جشنواره تئاتر در سطح کشور برگزار می گردد که 10 مورد از آنها در سطح بین المللی هستند و جزو رویدادهای مهم کشور محسوب می شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با رویکر مخاطب محوری و توجه به دغدغه های روز جامعه برگزار گردید و این نوید و تحول خوبی در دوری از کلیشه و تکرار در اجرای این برنامه فرهنگی و هنری است.

کرمی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره بیشتر محفلی برای گردهمایی هنرمندان بود، اظهارداشت: این تغییر رویکرد توسط دکترصادقی شکل گرفت که بسیار هم مورد استقبال واقع شده است.

وی اضافه نمود: بیشتر از هر زمان دیگری احتیاج به توجه به مراسم های ویژه کردی داریم چرا که برخی از مراسم ها به فراموشی سپرده شدند و می طلبد در فراوری آثار هنری برای احیای مراسم ها کوشش گردد.

گفتنی است نمایش ملائکه کاری از هنرمندان استان آذربایجان غربی نخستین نمایش و کولبه ره کان به کارگردانی قطب الدین صادقی از سنندج هم آخرین نمایش به اجرا درآمده در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز بود و در طول چهار روز برگزاری این جشنواره 9 نمایش داخلی، سه نمایش خارجی و یک نمایش در بخش ویژه این جشنواره به اجرای برنامه خود پرداختند.

گفتنی است این دوره از جشنواره به صورت غیررقابتی برگزار گردیده و در انتها هم دو نمایش منتخب برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند و از دیگر برنامه های جانبی این دوره از جشنواره برپایی نمایشگاه عکسی از دوره اول تا چهاردهم جشنواره تئاتر کردی سقز در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی سقز و برگزاری نشست های نقد و آنالیز و کارگاه های آموزشی بود.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7444

به "جشنواره تئاتر کردی سقز به رویدادهای مهم هنری کشور اضافه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر کردی سقز به رویدادهای مهم هنری کشور اضافه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید