همه بخش ها باید به رونق گردشگری یاری نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش های زیادی باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا گردشگری به حرکت درآید و اگر این تعامل و همکاری بین بخشی در کشور شکل بگیرد می توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری بود.

همه بخش ها باید به رونق گردشگری یاری نمایند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شامگاه امروز چهارشنبه 2 آبان در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری ایلام که با حضور استاندار ایلام و مسئولان این استان برگزار گردید، با اشاره به اینکه گردشگری در جهان با شتاب بسیار زیاد و درآمدزایی چندین هزارمیلیارد دلاری در حال پیشرفت است، اضافه کرد: کشورهای در حال توسعه به دلیل اینکه امکان رقابت در حوزه های صنعتی و تکنولوژی با کشورهای پیشرفته را ندارند حوزه فعالیت خود را بر روی رشد گردشگری متمرکز نموده اند.

او اضافه کرد: اما ما با وجود اینکه در زمینه ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری جزو 10 کشور نخست جهان هستیم در جذب گردشگر عقب هستیم و هنوز عزم ملی در این خصوص شکل نگرفته است هر چند روند به طور کامل رو به رشد است.

مونسان گفت: متوسط ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری به ازای هر 50 میلیون تومان یک شغل است که در حوزه صنعت به 500 میلیون تومان هم می رسد و اگر بخش گردشگری در کشور به حرکت درآید دیگر بخش ها نیز توسعه می یابند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: رونق کسب و کارهای کوچک دیگر مزیت گردشگری است و به طور معمول اشتغال ایجاد شده در این بخش بدلیل رشد فزاینده گردشگری پایدار است و ورشکستگی وجود ندارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید نمود: گردشگری حوزه ای توسعه گراست و اگر مورد توجه قرار گیرد به سرعت می تواند اهداف توسعه ای و اشتعال را محقق کند.

او اضافه کرد: در حوزه فرهنگی با وجود ایران هراسی در سطح بین المللی هر گردشگر خارجی که به کشورمان می آید در بازگشت به یک سفیر برای جمهوری اسلامی تبدیل می گردد.

مونسان گفت: گردشگری توزیع عادلانه ثروت در جامعه را محقق می نماید زیرا این توان را دارد که عددهای کوچک سرمایه گذاری در دوردست ترین نقاط کشور را به کسب و کار درآمدزا تبدیل کند.

او اضافه کرد: استان ایلام در حوزه های گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت است و از این رو در حوزه صنایع دستی ساخت بازارچه دائم صنایع دستی در مهران با یاری 50درصدی مسئولان استان شروع می گردد.

ثبت جهانی پل های مشترک ایلام و لرستان

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی نیز در این نشست گفت: پرونده پل های مشترک دو استان ایلام و لرستان برای ثبت در فهرست آثار جهانی در حال تهیه است که می تواند آنها را به یک مقصد جهانی تبدیل کند.

او اضافه کرد: استان های مرزی در اولویت سازمان میراث فرهنگی قرار دارند و در همه زمینه آمادگی یاری به آن ها وجود دارد.

طالبیان ادامه داد: در خصوص بحث آزادسازی شهر تاریخی سرابکلان که خانه های روستاییان بر روی آن بنا شده است تفاهم نامه مشترکی با حضور سازمان میراث فرهنگی، سازمان عمران و بهسازی و فرماندار سیروان منعقد خواهد شد.

گردشگری و صنایع دستی مزیت استان ایلام

قاسم سلیمانی استاندار ایلام نیز در این کارگروه گفت: یکی از مهمترین مزیت های این استان گردشگری و صنایع دستی که باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری در این استان وجود دارد که بهره برداری از آنها نیازمند توسعه و تکمیل زیرساخت های ضروری است.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5173

به "همه بخش ها باید به رونق گردشگری یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه بخش ها باید به رونق گردشگری یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید