محصولات ماشین کاری شده ایران ساخت شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در ماشین کاری از ابزار یا دستگاه های مختلفی استفاده می شود؛ از ماشین های تراش، فرز، مته صفحه تراش، سنگ زنی، تیزکاری و سوراخ کن برحسب نوع کار استفاده می شود.

محصولات ماشین کاری شده ایران ساخت شد

فایق زرافشان مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت انواع قالب های صنعتی از جنس پلاستیک، دایکاست و فلزی، انواع پره های توربینی، ایملیرهای صنعتی، توپک های هوشمند و همچنین طراحی و ساخت تجهیزات خطوط تولید مشغول به فعالیت است.

این فعال فناور به محصولات تولیدی این شرکت اشاره و بیان نمود: انواع قالب های تزریق پلاستیک، انواع قالب های بادی، فیکسچرهای جوش، ماشین کاری، مونتاژ، ماشین کاری 3 و 4 و 5 محور انواع قطعات فلزی و پلیمری و همچنین امکان ماشین کاری انواع قطعات و مجموعه های پیچیده و ساده به روش فرزکاری 3 و 4 و 5 محوره و یا تراش منوال و CNC در این شرکت امکان پذیر است.

زرافشان به کاربرد تولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: صنایع هوایی، صنایع نفت و گاز، بخصوص توربین های آبی و گازی و توربین هواپیما کاربرد دارد.

زرافشان بیان نمود: به صورت مستقیم 18 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که عمده این شاغلین دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان درباره صادرات نیز گفت: تعدادی از محصولات آزمایشگاهی این شرکت به کردستان عراق صادر شده است که رقم این صادرات چیزی در حدود یک میلیارد تومان بوده است.

به گفته این فعال فناور، نمونه مشابه محصولات تولیدی این شرکت از کشورهای اروپایی و چین به کشور وارد می شود.

وی درباره مواد اولیه مورد نیاز این صنعت اشاره کرد و توضیح داد: مواد اولیه مورد نیاز این شرکت عمدتا از شرکت های پتروشیمی تامین می شود. این شرکت ها مواد اولیه که مورد نیاز ما است را با قیمت های بالا و بین المللی به این شرکت و شرکت های مشابه به فروش می رسانند که این موضوع باعث شده قیمت نهایی تولیدات رقم بالایی را به خود بگیرد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 71662

به "محصولات ماشین کاری شده ایران ساخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ماشین کاری شده ایران ساخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید