پایان انتقام جویان ، همه رکوردهایی که در افتتاحیه 1.2 میلیارد دلاری شکست

به گزارش مجله سرگرمی، چهارمین فیلم از مجموعه سینمایی انتقام جویان در نخستین هفته اکران در چهار گوشه جهان 1.2 میلیارد دلار فروخت و تقریبا تمام رکوردهای گیشه را در تاریخ سینما شکست.

پایان انتقام جویان ، همه رکوردهایی که در افتتاحیه 1.2 میلیارد دلاری شکست

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، انتقام جویان: انتها بازی در آمریکای شمالی 350 میلیون دلار و در سینماهای چین 330 میلیون دلار به حساب شرکت مارول و استودیو دیزنی واریز کرد و در کمتر از پنج روز وارد باشگاه فیلم های میلیارد دلاری شد. کارشناسان برای افتتاحیه این فیلم 900 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار پیش بینی کرده بودند. جهانی سینمایی مارول سال 2008 با آیرون من آغاز شد و انتها بازی فیلم شماره 22 در این مجموعه است.

آنچه پیش رو دارید، رکوردهایی است که انتها بازی در هفته اول شکست و در تاریخ سینما ثبت شد. در واقع، افتتاحیه یک میلیارد و 200 میلیون دلاری نشان داد میزان فروش یک فیلم سینمایی مرز ندارد و شاید در آینده نزدیک همین رکورد هم با اکران یک فیلم تازه جابه جا شود.

بزرگ ترین افتتاحیه تاریخ: فروش 1.209 میلیارد دلاری انتها بازی در هفته اول اکران رکورد بهترین افتتاحیه تاریخ را حدود 600 میلیون دلار ارتقا داد. انتقام جویان: جنگ ابد یک سال پیش در همین روزها روی پرده رفته و 640 میلیون دلار فروخته بود. اگر فروش دو هفته بعد اکران چین را هم به حساب جنگ ابد واریز کنیم، این رقم به 847 میلیون دلار می رسد که باز حدود 400 میلیون دلار کمتر از انتقام جویان 4 است.

بهترین افتتاحیه در آمریکای شمالی: جنگ ابد با 258 میلیون دلار در سه روز پرفروش ترین فیلم در منطقه آمریکا و کانادا بود و جنگ های ستاره ای: نیرو برمی خیزد با 248 میلیون دلار، جنگ های ستاره ای: آخرین جدای با 220 میلیون دلار و جهانی ژوراسیک با 209 میلیون دلار پس از آن قرار دارند. انتها بازی این هفته 350 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت.

بزرگ ترین آغاز در بازار بین المللی: انتها بازی در سه روز (چهارشنبه تا جمعه) از رکورد 443 میلیون دلاری سرنوشت خشمگین یا همان سریع و خشمگین 8 (مربوط به سال 2017) در بازار بین المللی گذشت و تا یکشنبه این رقم را به عدد خیره کننده 859 میلیون دلار رساند. گیشه نهایی سرنوشت خشمگین 1.2 میلیارد دلار بود؛ به اندازه فروش پنج روز اول انتها بازی!

سریع ترین ورود به باشگاه میلیاردی ها: انتقام جویان 4 فقط پنج روز برای رسیدن به رکورد یک میلیارد دلار در گیشه جهانی نیاز داشت؛ رکوردی که پیش تر با 11 روز در دست جنگ ابد بود.

بهترین افتتاحیه تاریخ چین: انتها بازی در پنج روز اول اکران در چین 331 میلیون دلار فروخت که بهترین افتتاحیه یک فیلم غربی و تا همین امروز چهارمین فیلم پرفروش در تاریخ سینمای بزرگ ترین بازار جهانست. فروش 108 میلیون دلاری در نخستین روز اکران هم در سینمای چین بی سابقه و رکوردشکن بود.

بهترین رکورد سینماهای آیمکس: انتها بازی از اکران در سینماهای آیمکس در سراسر جهان حدود 92 میلیون دلار درآمد داشت که 92 درصد بیش از رکورد نیرو برمی خیزد است.

بزرگ ترین فروش نسخه سه بعدی: 540 میلیون دلار از فروش 1.2 میلیارد دلاری انتقام جویان چهارم مربوط به نسخه های سه بعدی بود. جنگ ابد با 366 میلیون دلار این رکورد را در اختیار داشت.

گسترده ترین اکران در بازار آمریکا: انتها بازی با نمایش همزمان روی 4662 پرده در سینماهای آمریکا و کانادا یک رکورد تازه ثبت کرد. این رکورد با 4529 سینما در دست من نفرت انگیز 3 بود.

بیشترین تعداد نمایش در تاریخ: فقط در سینماهای زنجیره ای AMC در آمریکا 63 هزار نوبت نمایش برای انتها بازی برنامه ریزی شده بود؛ 10 هزار نوبت بیش از پلنگ سیاه. حدود 20 سینما در آمریکای شمالی از جمعه تا یکشنبه 96 ساعت پیاپی فیلم را روی پرده به نمایش گذاشتند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21417

به "پایان انتقام جویان ، همه رکوردهایی که در افتتاحیه 1.2 میلیارد دلاری شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان انتقام جویان ، همه رکوردهایی که در افتتاحیه 1.2 میلیارد دلاری شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید