60 غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات در شهرستان شاهرود برپا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مهدی جمال در تبادل نظر با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه بحث نوروزگاه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شاهرود با 45 غرفه، شهر بسطام و بیارجمند 20 غرفه برپا می گردد، ابراز داشت: در مجموع این سه شهر 60 غرفه نوروزگاه، صنایع دستی و سوغات برگزار می گردد که میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

60 غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات در شهرستان شاهرود برپا می گردد

وی ضمن بیان اینکه علاوه بر این غرفه ها همه روستاهای هدف گردشگری و تعاونی های روستایی نیز دارای غرفه های صنایع دستی و سوغات هستند، افزود: به جرات می توان گفت شاهرود همه ساله میزبان بزرگ ترین نوروزگاه استان سمنان است که سال جاری نیز برپایی آن در دستور کار واقع شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان بابیان اینکه برپایی این نوروزگاه ها نقش مهمی در معرفی استان دارند، ابراز داشت: سال گذشته نزدیک 50 هزار نفر از نوروزگاه شاهرود بازدید و این غرفه ها نزدیک به یک میلیارد تومان فروش داشتند.

جمال ضمن بیان اینکه 36 خانه مسافر، پنج هتل و سه مهمان پذیر شاهرود تسهیلات اقامتی به زائران ارائه می نمایند، توضیح داد: علاوه بر این با در نظر دریافت ظرفیت اسکان مدارس آموزش وپرورش، مهمان پذیر ادارات، واحدهای بوم گردی و پارک ها ظرفیت اقامتی شاهرود حدود 160 هزار نفر است.

وی ضمن بیان اینکه در نوروز گذشته 150 هزار نفر در شاهرود اقامت کردند، افزود: پیش بینی می گردد سال جاری با توجه به تعطیلات با رشد 10 درصدی گردشگران در این شهرستان روبرو باشیم و البته توصیه می گردد اقامتگاه های بوم گردی فاقد مجوز نسبت به کسب مجوزهای لازم اقدام و قانونی نسبت به جذب گردشگر عمل نمایند.

جمال بابیان اینکه هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها اقدام به ارائه اطلاعات اولیه به مسافران می نمایند، افزود: علاوه بر این ظرفیت در شش پایگاه میراث فرهنگی شاهرود راهنمایان مسلط به دو زبان برای راهنمایی گردشگران وجود دارد و همچنین مراکز تاریخی در این ایام پذیرای مسافران خواهند بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15582

به "60 غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات در شهرستان شاهرود برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 غرفه عرضه صنایع دستی و سوغات در شهرستان شاهرود برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید